Lekker lang wachten op de POS-poli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Peeters - WaarBenJij.nu Lekker lang wachten op de POS-poli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Peeters - WaarBenJij.nu

Lekker lang wachten op de POS-poli

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Vandaag was me toch een dag, dit zou in Nederland never nooit kunnen! alleen al niet als je denkt aan de bezetting van het personeel. Mijn dag begon heel normaal met om 7:00 de overdracht van de nachtzuster en daarna werden de taken verdeeld. Ik zou samen met een andere student een patiënt gaan baden, dit allemaal netjes gedaan en alles liep vloeiend op rolletjes. Om 9:00 uur werd me gevraagd of ik met een patiënt naar de POS-poli wilde gaan, ja natuurlijk zuster, met alle plezier. Vooraf niet wetende dat dit heeeeeeeeeeeeeeel lang ging duren. om 9:05 vertrok ik met mijn collega, de patiënt in bed en alle nodige gevenens naar de poli. Mijn collega liep naar binnen om de patiënt aan te melden, ik bleef bij de patiënt wachten want ze was wat emotioneel. We zijn netjes in de wachtkamer gaan zitten om te wachten totdat de patiënt aan de beurt was. Om 10:00 uur zaten we nog te wachten, er kwamen een heleboel mensen de kamer uit, maar niemand werd naar binnen geroepen. Uiteindelijk om 10:30 kreeg ik weer hoop en kwam er een mevrouw naar ons toe gelopen en begon wat vragen te stellen aan de patiënt. Toen de vrouw klaar was met haar vragenvuur wist ze ons mooi te vertellen, neemt u nog even de plaats de dokter komt zo bij u. jaja dat "zo" dat ken ik inmiddels wel, "zo" betekend hier minimaal 30 minuten! Om 11:10 kwam dan eindelijk de dokter, ook deze begon weer een hele hoop vragen te stellen aan de patiënt, alleen de patiënt was wat verward dus haar antwoorden waren niet voor 100% betrouwbaar, de arts twijfelde of hij de operatie wel kon plannen i.v.m. het medicatie gebruik van de patiënt. Gelukkig kwam de familie van de patiënt net aanlopen en konden zij arts duidelijkheid geven. De operatie werd gepland en wij werden weer verzocht om plaats te nemen in de wachtkamer. De arts ging het dossier in orde maken en zou het daarna komen brengen, dit heeft ook nog zo'n 10 minuten geduurd. Inmiddels was alles gedaan wat gedaan moest worden dus konden we weer terug naar de afdeling. Denk je dat je alles gehad hebt kun je ook nog eens 10 minuten op de lift staan te wachten, de eerste lift die komt staat al een bed in, de 2e lift werd snel vol geduwd met een ander bed en de 3e lift liet lang op zich wachten omdat het bezoekuur inmiddels afgelopen was, dus de lift ging van 5 naar 3 en terug naar 4 en toen naar 2 en weer terug naar 4 en noem maar op. Toen de lift er eindelijk was zijn we naar boven gegaan en was de patiënt om precies 11:50 uur weer terug op haar kamer. Dus als je me vraagt wat heb je vandaag gedaan.. is mijn antwoord: een eeuwigheid gewacht bij de POS-poli. Alles bij elkaar heeft het bijna 3 uur geduurd waarvan de hele screening van de patiënt maar 20 minuten is geweest.
Ik sta er nog steeds versteld van dat 2 personen 3 uur lang van de afdeling kunnen zijn en er nog steeds geen druk ontstaat bij de medewerkers die nog op de afdeling zijn.

  • 21 Februari 2017 - 06:57

    Angelique:

    Hoi linda zo dat is idd erg lang, dat zou in nedeland zo niet zijn ..xxx

  • 21 Februari 2017 - 08:42

    Miriam:

    Poeh..poeh....nee dat kunnen wij ons hier niet voorstellen. Wel lkei lollig om te lezen hoe jij dat allemaal ervaard xx

  • 21 Februari 2017 - 10:12

    Bernadette:

    Wordt je geduld wel goed op de proef gesteld , en kun js n gAn hoe gejaagd het hier nin ndderland gaat.
    Zal wel wennen zijnals je terug bent in nederland,of heel blij

  • 21 Februari 2017 - 11:56

    Petra Meijers:

    Hoi Linda. Ik dacht dat we hier allang moesten wachten. Nou...niet dus...haha.
    Nog veel Succes en plezier.
    Groetjessss

  • 23 Februari 2017 - 06:28

    Marielle:

    Ongelofelijk dat is hier niet denkbaar,dan word je geduld aardig op de proef gesteld. Maar hun zijn niet anders gewend en doen alles in de relax en take iT easy modus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 29 Jan. 2017
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 97195

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 28 April 2017

Stage in het Academisch Ziekenhuis Paramaribo

Landen bezocht: